Akabe 12 tot 18 jaar, meisjes en jongens

Wat is Akabe?

Akabe is een afdeling van Scouts & Gidsen Vlaanderen voor kinderen en jongeren met een beperking. Akabe staat voor 'anders kan best', en dat mag je gerust letterlijk nemen! Onder de vleugels van Scouts & Gidsen Vlaanderen zijn zo'n 50-tal akabegroepen actief en binnenkort is Akabe Kortemark hier één van!

De activiteiten zijn zeer gelijklopend als deze van onze reguliere werking. Zo zullen wij op zondagnamiddag eens een themaspel, bosspel of stadsspel spelen, zullen wij knutselen en koken maar vooral veel ravotten! De activiteiten die op onze kalender zullen staan, worden steeds aangepast aan de leefwereld en mogelijkheden van de kinderen en jongeren.

Voor wie?

Akabe is voor kinderen en jongeren met een mentale en/of fysieke beperking. Omdat het voor ons ook allemaal nieuw is, starten wij in september met één leeftijdsgroep: 12 tot 18 jaar. Alle kinderen die zin hebben om met ons op zondagnamiddag leuke scoutsdingen te doen, zijn zeker welkom!

Wie zijn wij?

De leidingsploeg bestaat uit vier enthousiaste scoutsers die zich driewekelijks zullen inzetten om samen met de leden te  spelen, te knutselen, te koken,… kortom om samen plezier te maken! We staan allemaal al verschillende jaren in leiding en hebben reeds ervaring met kinderen (met een beperking).
Tiani, Lauke, Liselot, Manau, Julie en Lüna

Waar en wanneer?

Je kan ons terug vinden in de scoutlokalen van Kortemark (Kapellestraat 20a). Onze activiteiten zullen plaatsvinden op zondag van 14u tot 17u en dit om de drie weken. Er wordt door ons ook steeds een vier-uurtje voor de leden voorzien.

Meer info?

Nog vragen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren via ons emailadres: akabe@scoutskortemark.be.

Blijf ook op de hoogte van alles wat we doen via onze Facebookpagina!

Wil jij óók akabeleiding worden? Contacteer: info@scoutskortemark.be.

Akabekalender februari-juli 2024

Dag beste ouders en akabeleden

Hier zijn we terug met een nieuwe kalender vol leuke activiteiten!! De leiding ziet het volledig zitten om er ook in 2024 een knotsgek jaar van te maken die gevuld is met scouts natuurlijk!

Hopelijk tot snel!!

Stevige scoutslinker

De akabeleiding

Wijziging akabevergadering 5 november!!

Dag beste ouders

De jeugdraad van Kortemark die het spel zonder grenzen organiseert heeft besloten om het spel niet door te laten gaan deze zondag door het stormweer. 🍂

We geven wel nogsteeds vergadering van 13u-15u30, maar nu toch aan de vertrouwde scoutslokalen!

We blijven binnen zodat we de storm niet hoeven te trotseren, dus als jullie leuke gezelschapsspelletjes hebben mag je deze zeker meenemen!♟️🎲

Hopelijk tot zondag om een gezellige herfstnamiddag samen binnen te spenderen! 😊

De Akabeleiding

Kalender akabe 1

Beste ouders en akabeleden

Joepie, hier is hij dan, onze eerste kalender van het jaar! 😄

Deze zondag beginnen we alvast met een stevige activiteit; de doop!

De kalender kunnen jullie ook in je mailbox terugvinden.

Tot dan!!

De akabeleiding

Leiding voor deze tak

Liselot Favoreel

Biografie: ⛱️

Totem: Sunshining-Dory Iakko Stern

Motto: Beter een scheetje voor iedereen, dan buikpijn voor mij alleen

Functies:

Liselot heeft geen speciale functie, maar is wel speciaal

• Leidingsactiviteit

Iebe De Meulenaere

Biografie: Ik ben al van kleins af aan een echte scoutser. Doorheen de jaren ben ik niet veel gegroeid, maar mijn passie voor de scouts wel.

Totem: Magneetrode Terra Drongo

Motto: mijn motto is: ik kom er wel overheen, laat me eerst dramatisch zijn...

Functies:

Iebe heeft geen speciale functie, maar is wel speciaal

Tiani Vanderhaeghe Takleid(st)er

Biografie: 😜

Totem: Golden Retriever

Motto: Hallo ik ben Tiani

• Takleid(st)er

• Leidingsactiviteit

Lüna Moenaert

Biografie: 😺

Totem: Nog geen

Motto: Waarom binnen je comfortzone blijven als daarbuiten veel meer te beleven valt?

Functies:

Lüna heeft geen speciale functie, maar is wel speciaal

Manau Moens

Biografie: 😆

Motto: Nood aan een dutje

Functies:

Manau heeft geen speciale functie, maar is wel speciaal

Iris Meekers

Biografie: 😊

Totem: Nog geen

Motto: Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Functies:

Iris heeft geen speciale functie, maar is wel speciaal

Comités:

Iris behoort niet tot een comité